Cel przeprowadzenia prób sprawnosci fizycznej:
Zdiagnozowanie poziomu sprawnosci fizycznej wsród uczniów Gimnazjum nr 3
Rozbudzenie u uczniów zainteresowania własnym rozwojem i sprawnoscią fizyczną
Wdrażanie do samodoskonalenia się w zakresie sprawnosci fizycznej
CECHA |
PRÓBA |
Szybkosć |
Bieg w miejscu przez 10 sek. z wysokim unoszeniem kolan i klasnięciem pod uniesioną nogą |
Siła |
Siła mięsni brzucha - ilosć skłonów wykonanych w czasie 30 sek. Siła ramion i obręczy barkowej - "pompki" |
Moc |
Skok w dal z miejsca |
Sposób przeprowadzenia prób:
Szybkosc
Na sygnał uczeń wykonuje szybki bieg w miejscu w ciągu 10 sekund. Wysoko unosi kolana z jednoczesnym klaśnięciem pod uniesiona nogą. Liczy się suma klaśnięć.
Siła ramion i obręczy barkowej (pompki)
Pozycja wyjściowa podpór przodem. Uczeń wykonuje w dowolnym czasie jak największą liczbę ugięć i wyprostów ramion w podporze. Wykonując pompki uczeń powinien trzymać tułów wyprostowany (nie powinien być w żadnym miejscu załamany.
Siła mięsni brzucha
Pozycja wyjściowa leżenie tyłem (NN ugięte w stawach kolanowych pod kątem 90 o stopy rozstawione na odległość około 30 cm). Ręce splecione na karku. Na sygnał uczeń wykonuje skłony T w przód z leżenia tyłem dotykając łokciami do kolan. Próbę wykonuje się na czas w ciągu 30 sekund. Liczy się ilość wykonanych skłonów.
Moc - skok w dal z miejsca.
Uczeń staje w małym rozkroku przed linią a następnie z półprzysiadu z równoczesnym zamachem ramion wykonuje skok w dal odbijając się obunóż. Z trzech wykonanych prób zapisujemy najdłuższy skok.