BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 3 W ŚWIDNIKU | |||
|
Klub Asystentów Bibliotecznych „Uczeń aktywnie i świadomie uczestniczy w życiu społecznym szkoły i biblioteki" Spotkania Klubu dostosowane są do możliwości czasowych uczniów. Na zajęcia uczęszczają uczniowie, którzy są zainteresowani działalnością biblioteki, pragnący być inicjatorami i organizatorami życia kulturalnego w naszej szkole, pracą twórczą, zainteresowani możliwością samodoskonalenia i doskonalenia swoich umiejętności np. w zakresie posługiwania się narzędziami multimedialnymi.
Praca Klubu przebiega w kilku kierunkach: kształcenie ucznia jako użytkownika Szkolnego Centrum Informacyjnego (wdrażanie do korzystania ze źródeł i informacji multimedialnej, włączenie do udziału w tworzeniu obudowy multimedialnej biblioteki, zapoznanie z bibliotekami pozaszkolnymi), zapoznanie z pracami organizacyjno-technicznymi biblioteki (opracowanie i konserwacja księgozbioru oraz innych dokumentów gromadzonych przez bibliotekę, rozwijanie zainteresowań czytelniczych i poznawczych (współpraca w organizowaniu konkursów, wystawek, gazetek, przedstawień i innych imprez bibliotecznych; reklama książki i biblioteki, rozwijanie własnych zainteresowań czytelniczych, wycieczki do drukarni, redakcji lokalnych czasopism), rozwijanie zainteresowań i uzdolnień twórczych, wdrażanie do prowadzenia działalności wydawniczej samokształcenie i samodoskonalenie ucznia ( techniki szybkiego czytania, czytania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcji informacji w różnych źródłach zarówno medialnych jak i poza medialnych). Praca Klubu przynosi korzyści zarówno bibliotece jak i samym uczniom, którzy: poszerzają swoja wiedze o książce i bibliotece, nabywają praktycznych umiejętności z zakresu techniki bibliotecznej, kształtują w sobie takie cechy charakteru jak : poczucie obowiązku , systematyczność, odpowiedzialność, samorządność, dokładność pracy, zamiłowanie do ładu i porządku, poszanowanie mienia bibliotecznego, umiejętność pracy w zespole, mają możliwość ujawnienia i rozwijania różnych zdolności: plastycznych, pisarskich, organizacyjnych , aktorskich, dziennikarskich, mają możliwość rozwijania i pogłębiania swoich zainteresowań czytelniczych i poznawczych, zdobywają umiejętności sprawnego korzystania z narzędzi i informacji medialnej oraz samodzielnego dokonywania selekcji tychże informacji, aktywnie uczestniczą z życiu kulturalnym biblioteki i szkoły, a nawet są jego inicjatorami i organizatorami, aktywnie uczestniczą w stopniowym przekształcaniu biblioteki szkolnej w Szkolne Centrum Informacyjne, zapoznają się z technikami samokształceniowymi i potrafią je stosować.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Link |